Eksperimentalno istražujemo složene veze molekula koje nas okružuju.

DODATNA NASTAVA IZ HEMIJE

[8-14 godina]

Hemijske reakcije se dešavaju neprestano svuda oko nas: hrana se kvari, nastaju minerali, a unutar čoveka stvara se energija... Kada razumemo hemiju, teže nas je prevariti. Vreme je da shvatimo od čega se svet zapravo sastoji.
TOKOM KURSA VAŠE DETE ĆE:
1
Izvesti brojne hemijske oglede i upoznati se sa neorganskom, organskom i analitičkom hemijom.
2
Naučiti kako da titruje, filtrira, dekantira i razume sve kolone i redove periodnog sistema elemenata.
3
Ovladati osnovnim pojmovima u hemiji, naučiti kako da se oslanja na sopstvena istraživanja i razviti analitičko razmišljanje.
  • ČAS 1: OSOBINE HEMIJSKIH REAKCIJA
    Upoznajemo se sa hemijskom opremom i pravilima bezbednosti – zašto su potrebne rukavice, kako pravilno mirisati supstance i šta ne treba raditi. Saznaćemo čime se hemija bavi i koja je razlika između fizičkih i hemijskih pojava. Nakon toga, izvešćemo eksperimente i istražiti osobine hemijskih reakcija: taloženje, promenu boje, oslobađanje gasa i toplote.
  • ČASOVI 2 I 3: GRAĐA ATOMA
    Pokušaćemo da razumemo kako je atom građen. Saznaćemo šta to omogućava hemijske reakcije u našem univerzumu. Upoznaćemo se sa Mendeljejevim periodnim sistemom elemenata, logikom njihovog rasporeda i značenjem rednih brojeva. Da bismo teoriju potkrepili praksom, izdvojićemo čist kalaj iz kalaj-hlorida.
  • ČAS 4: INDIKATORI, KISELINE I BAZE
    Nastavljamo sa strukturiranjem znanja o jonima, proučavamo klasifikaciju neorganskih supstanci i otkrivamo šta kiselinu čini kiselinom. Izvešćemo eksperimente sa indikatorima, definisaćemo pH i proveriti kiselost različitih sredstava iz domaćinstva.
CEO PROGRAM KURSA
PRIKAŽI VIŠE
ČAS 5: HEMIJSKE SOLI
Na primeru pigmenata istražićemo rastvorljivost i nerastvorljivost soli. Razgovaraćemo o njihovoj građi i kako se osobine hemijskih reakcija koriste za kvalitativno određivanje neorganskih jedinjenja. Izvešćemo kvalitativne reakcije za jone bakra i identifikovati nepoznate supstance. Takođe, napravićemo nekoliko boja na bazi sintetisanih soli.

ČAS 6: METALI
Upoznaćemo se sa metalima, njihovim fizičkim i hemijskim svojstvima. Izvešćemo reakcije između metala i kiselina, kao i rekonstrukciju reda aktivnosti metala. Znanje ćemo učvrstiti kvizom.

ČAS 7: METODE ANALIZE U HEMIJI
Ovladavamo kvantitativnim analizama u hemiji. Primenićemo znanja sa trećeg časa, videti šta je titracija i izvesti titraciju kiseline bazom. Na kraju ćemo ponoviti prethodne teme i učvrstiti naučeno.

ČAS 8: PROJEKAT
Diskutovaćemo o istraživačkim radovima, zajedno osmišljavati istraživačko pitanje, tražiti rešenja, izvoditi eksperimente i proveravati hipoteze.

ČAS 9: UVOD U ORGANSKU HEMIJU
Proučavamo prirodu ugljeničnih veza i otkrivamo razliku između neorganskih i organskih jedinjenja. Naučićemo opšte osobine organskih supstanci kroz izvođenje kvalitativnih reakcija sa karboksilnim kiselinama, alkoholima, ugljenim hidratima i cikličnim ugljovodonicima.

ČAS 10: PROTEINI
Razlikovaćemo polimere i monomere na primeru proteina, proučiti njihovu složenu strukturu i značaj u svakodnevnom životu. Izvešćemo kvalitativne reakcije sa proteinima i šećernim zamjenama, kao i različite metode denaturacije.

ČAS 11: UGLJENI HIDRATI
Upoznaćemo se sa ugljenim hidratima kroz kvalitativne reakcije na različitim strukturalnim grupama. Istražićemo sličnosti između drveta i skroba, proučiti biopolimere i dokazati da skrob i celuloza imaju istu osnovu, ali različita svojstva.

ČAS 12: VITAMINI
Proučavamo hemiju vitamina i njihov značaj za zdravlje. Razlikovaćemo vrste vitamina, važnost doziranja i zašto je unos vitamina C veći od drugih. Izvešćemo kvalitativne reakcije na vitamine C i E i obnoviti riboflavin (vitamin B2).

ČAS 13: POLIMERI
Nastavljamo sa proučavanjem organskih jedinjenja, fokusirajući se na sintetičke polimere. Izvešćemo sintezu plastike i veštačke svile, otkrivajući kako hemija doprinosi svakodnevnom životu.

ČAS 14: ZAVRŠNI KVIZ
Sumiraćemo sve naučeno kroz mini-ispit i učvrstiti praktične veštine.

ČAS 15: FESTIVAL
Pripremamo eksperimente za festival, gde deca demonstriraju eksperimente svojim roditeljima.

ČASOVI 16–28: PERIODNI SISTEM HEMIJSKIH ELEMENATA
Detaljno proučavamo periodni sistem elemenata, predviđamo svojstva elemenata na osnovu njihovog položaja i istražujemo njihove karakteristike i primenu u svakodnevnom životu. Svaki čas posvećen je jednoj grupi elemenata. Pogledajte program drugog modula
KAKO
JE ORGANIZOVANA NASTAVA?
  • 1
    Kompletan kurs se sastoji od 12 časova, u trajanju od 3 meseca , sa pauzom tokom raspusta.
  • 2
    Časovi se održavaju jednom nedeljno, vikendom.
  • 3
    Svaki čas traje 1 sat i 30 minuta.

  • 4
    U grupi je najviše 14 dece, a svako dete ima svoje personalizovano radno mesto.
  • 5
    Svi potrebni materijali su obezbeđeni, uključujući opremu, reagense, uzorke i radne sveske.
  • 6
    Postoji mogućnost plaćanja:
    Mesečno (4 časa): 8.100 RSD
    Kompletan kurs (14 časova): 24.000 RSD
Kompletan kurs se sastoji od 12 časova, u trajanju od 3 meseca , sa pauzom tokom raspusta.
Časovi se održavaju jednom nedeljno, vikendom.
Svaki čas traje 1 sat i 30 minuta.
U grupi je najviše 14 dece, a svako dete ima svoje personalizovano radno mesto.
Svi potrebni materijali su obezbeđeni, uključujući opremu, reagense, uzorke i radne sveske.
Postoji mogućnost plaćanja:
Mesečno (4 časa): 8.100 RSD

Kompletan kurs (14 časova): 24.000 RSD

GDE
SE ODRŽAVAJU ČASOVI?
KADA?
VAŠI UTISCI
FAQ
IZABERI KURS
Prijavite se za probni čas. Tako ćete moći da kupite kurs i uverite se da vam u potpunosti odgovara!